Curs per a mestres “El llenguatge de l’art a les aules”

L’ACVic Centre d’Arts Contemporànies de Vic i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona va encarregar a l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló un curs sobre el llenguatge de l’art i eines artístiques enfocat a mestres d’educació infantil, primària i secundària.

Les artistes i professores de l’escola Alícia Casadesús i Anna Dot hem dissenyat el curs “El llenguatge de l’art a les aules”, que té per objectiu  principal donar eines i suport als professors i professores. Per a l’equip de l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló, el valor pedagògic de la plàstica va molt més enllà de les estones que es dediquen a realitzar treballs manuals com acolorir dibuixos o retallar plantilles. Els exercicis conduits que requereixen uns passos marcats pel mestre utilitzant determinades tècniques representen només una petita part del que engloba la plàstica. Entendre-la com a simples “manualitats” és reduir les possibilitats educatives d’aquesta àrea.

L’art en general i l’educació plàstica en concret són eines que ens apropen a nous coneixements, ens permeten desplegar els nostres sentits, i enriqueixen la nostra capacitat d’expressar-nos i amplien la nostra manera d’interpretar el món. L’art ens permet comunicar-nos perquè es tracta d’un llenguatge tan important com les llengües que es treballen a l’escola: és una forma d’expressió que, com a tal, té una gramàtica visual formada pel seu propi alfabet (la línia, el punt, el color, la textura, la forma…). L’objectiu de la classe de plàstica és la d’articular aquests elements i construir frases que permetin als infants expressar-se.

El curs ha constat de sis sessions teòrico-pràctiques, s’ha celebrat a l’ACVic durant els mesos d’octubre i novembre i ha estat reconegut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Comparteix a: