exercicis creatius per combatre l’avorriment del confinament . capítol 3

Inspirar…. exhalar…. iiiiiinspiraaaar…. eeexhhhaallaaaaar…..Amb les professores de l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló hem pensat alguns exercicis creatius per aquests dies. Són activitats destinades a nens i nenes a partir de 4 anys, però en realitat els podem fer grans i petits. Algunes s’hauran d’adaptar segons l’edat o us serviran per idear un nou exercici . A mesura que puguem us anirem enviant noves propostes! Gaudiu creant i cuideu-vos!
Les lletres en els objectes.
Escull una paraula a l’atzar. Agafa una càmera/mòbil i intenta escriure-la amb la imatge dels objectes.
És a dir, busca objectes per casa o elements del paisatge que veus per la finestra, que semblin lletres (l’escombra al revés= T; plat=O;…). Fotografia’ls i posa una imatge al costat de l’altra de manera que es pugui llegir la paraula. I envia’ns-la !. A veure si la veiem.

Mirar de nou
Els espais quotidians estan plens d’estímuls per crear, es tracta d’estar atent, amb els sentits oberts. Molt oberts!. I molt obertes les capses de la memòria i els camins de relació entre el que pot venir de fora i el que es té a dins. Atents a; un so, una olor, una paraula, un moviment, un raig de llum, un racó… es tracta de mirar amb una nova mirada allò que sempre es té al davant. I deixar-se portar (escriure, dibuixar, construir, pintar, cantar, reflexionar…)
Trucs per mirar de nou allò de cada dia:
El mirall:
Es tracta de mirar l’espai a través d’un mirall. Col·loca’t un mirall d’uns 20 cm a sobre del nas i camina per casa mirant només a dins del mirall (sobretot, que algú t’agafi per darrera per no ensopegar).
L’espai de sempre es percep com un altre espai. Proveu-ho és una experiència molt sorprenent.
A les fosques:
També es pot percebre diferent un espai quotidià deixant-lo completament a les fosques i intentant moure-s’hi i realitzar-hi accions quotidianes. El fet de no veure-hi construeix un espai diferent i una diferent percepció.
Podem crear un espai fictici si algú ens va descrivint paisatges i elements inexistents (passos estrets o baixos, entrebancs, desnivells…)
#ensensortirem #unitspereducar

Comparteix a: